Bienvenue!
Bienvenue!

Langue: Pregnancy Calendar  Enceinte d.une semaine  Settimane di Gravidanza  Die Schwangerschaftswochen
Apr15

Enceinte de 22 semaines

Aperçu

A la 22e semaine de grossesse, vous êtes très à l’aise et à la moitié de votre grossesse. Vous êtes au milieu de votre deuxième trimestre. Vous avez commencé à vous faire à l’idée d’être enceinte maintenant, et à planifier les événements à venir que sont la naissance du bébé et le soin du bébé. Vous devez avoir commencé à prendre du poids et à surmonter les nausées du début et les nausées matinales. À ce stade de la 22e semaine de grossesse, le bébé grandit à un rythme régulier et vous pouvez commencer à sentir ses mouvements.

Une future mère doit prendre soin d’elle et certaines précautions durant cette période de la grossesse. Tout d’abord, éviter de fumer et de boire durant la grossesse. Le bébé se développe à un rythme très rapide depuis le moment de la conception jusqu’au premier trimestre. Cette période est très cruciale en ce qui concerne le développement du bébé. La mère doit donc faire très attention. Une femme doit se préparer mentalement et physiquement à sa grossesse. Elle doit adopter et faire les changements nécessaires de style de vie pour mener une vie saine. Il y a beaucoup de changements physiques émotionnels qui surviennent dans le corps d’une femme durant la grossesse. Il faut y faire face en écoutant le conseil de sa famille, de ses amis et des experts médicaux. Un régime bien équilibré, un programme d’exercices adapté, un état d’esprit positif aideront la maman à bien se porter durant la grossesse. Cela permettra également un développement sain du bébé

Le développement du bébé

Le bébé prend du poids durant cette période. Il pèse approximativement 430 à 450 g et mesure du haut du crâne jusqu’aux fesses à peu près 27 cm. Il ressemble à un nouveau-né à ce stade, la seule différence est qu’il est plus mince et a beaucoup de graisse de bébé. Bien qu’il ait gagné du poids régulièrement, la peau a encore une apparence ridée. Le corps du bébé connaît une croissance et un développement continuels. Tous les organes du corps du bébé se développent à un rythme rapide. Le foie du bébé a commencé sa production d’enzymes variés qui sont nécessaires pour briser la bilirubine. Celle-ci est produite du fait de la dissolution des globules rouges. Les globules rouges fœtaux ont une durée de vie plus courte , donc il y a plus de production de bilirubines dans un fœtus. La bilirubine du sang fœtal va au placenta et passera ensuite dans le sang maternel. Le foie de la mère se débarrasse de la bilirubine fœtale. Le pancréas du bébé se développe et augmente à un rythme régulier.

Le bébé a des lèvres dessinées et des yeux au stade de la 22e semaine de grossesse. L’iris ou la partie colorée de l’œil n’a toujours pas de pigment. Les paupières et les sourcils sont bien formés. Les bourgeons de dents sont formées et on peut les voir sous la ligne des gencives. À ce stade de la 22e semaine de grossesse, le cerveau du bébé se développe très rapidement. Les systèmes sensoriels du bébé sont aussi très rapidement développés durant cette période. Le cerveau est composé d’un bon réseau de neurones, et le bébé apprend le sens du toucher. Il peut commencer à explorer son visage en caressant et en commençant à bouger ses jambes et ses bras pour toucher et sentir. Dans le cas d’un fœtus femelle, les ovaires et les ovules se sont bien développées. L’utérus du fœtus femelle est maintenant complètement formé.

Changement dans votre corps

Vous commencerez à remarquer bien des changements physiques visibles dans votre corps au stade de la 22e semaine de grossesse. Les premiers signes de grossesse et symptômes sont des taux d’hormones accrus, une hypersensibilité et des fourmillements dans les seins, pertes, saignements, crampes abdominales, douleurs, inconfort pelvien, nausées matinales, nausées, vomissements, changements d’humeur, irritabilité, engourdissement, vertiges, petits maux de tête, constipation, envies et aversions etc.. Toute grossesse est différente et unique, donc toutes les femmes vivent différents symptômes. L’expérience de grossesse est différente pour toutes les femmes. Quelques femmes peuvent avoir des symptômes intenses et d’autres peuvent ne vivre absolument aucun signe ni symptôme.

Les premiers signes et symptômes de nausées et de vomissements peuvent diminuer durant les derniers stades de la grossesse. Chez certaines femmes cependant, ils perdurent tout au long de la grossesse. A la 22e semaine de grossesse, les changements les plus visibles sont prise de poids, augmentation de la taille de la poitrine et renflement du ventre . Le volume sanguin augmente beaucoup à ce stade pour répondre aux exigences de la grossesse. Il y a augmentation du flux sanguin dans la partie basse de votre corps ce qui entraîne une perte vaginale plus importante. La future mère peut avoir des envies urgentes de se rendre aux toilettes. Quelques femmes peuvent avoir des hémorroïdes et des pertes sanguines au niveau du rectum ou de l’anus. La future mère peut aussi sentir les mouvements du bébé.

A quoi s’attendre

De nombreux changements physiques émotionnels vont avoir lieu durant la grossesse que vous devez apprendre à maîtriser avec un programme adapté. Adopter un style de vie plus sain vous assurera une grossesse sûre et un bébé en bonne santé. La future mère doit arrêter toute habitude de fumer, ou de boire de l’alcool, car ceci est dangereux et risqué pour son bébé. La femme enceinte doit prendre des précautions en adoptant un régime alimentaire bien équilibré riche en nutriments et vitamines, en fer et en calcium. Elle doit faire de l’exercice, faire de la marche quotidienne et des exercices de respiration. Par-dessus tout, il est essentiel que la future mère garde une humeur positive tout au long de sa grossesse.

Il est nécessaire que la femme enceinte parle avec sa famille, ses amis, son partenaire et les experts médicaux pour tirer des conseils et plannifier. Cela aidera à ôter toute anxiété et dissipera tous ses doutes. La future mère doit se rendre à des contrôles réguliers prénataux pour suivre le développement du bébé. Elle doit aussi faire contrôler son sang pour déceler toute anémie. Elle a commencé à prendre du poids à ce stade. Elle doit s’assurer d’avoir pris un poids adapté et sain. Le ventre commencera à s’élargir, il faut donc appliquer des crèmes pour éviter les vergetures. Observez une bonne hygiène durant ce stade de la grossesse pour éviter toute infection urinaire, et prenez aussi des mesures de précaution pour éviter la constipation. Il est recommandé de soigner les hémorroïdes à temps pour éviter toute complication.

La maternité est une expérience unique dans une vie. Profitez-donc de la grossesse en étant positive et en prenant bien soin de vous-même et de votre bébé.






31 Responses to “Enceinte de 22 semaines”

Marketing Automation

Should I stay or should I go now…

Now I need to figure out whether to keep reading of the website, or go to bed….

Discover More

I loved as much as you’ll receive carried out
right here. The sketch is tasteful, your authored material stylish.
nonetheless, you command get got an impatience over that you
wish be delivering the following. unwell unquestionably come more formerly again as exactly the same nearly very often inside case
you shield this hike.

satta king 786

We are a group of volunteers and starting a new scheme in our community.
Your site provided us with valuable info to work on. You’ve done
a formidable job and our whole community will be thankful to you.

site web

Hello to all, since I am really eager of
reading this web site’s post to be updated regularly.
It consists of nice material.

Lanora Duonola

I’d perpetually want to be update on new posts on this web site, bookmarked! .

Barton Zablonski

My spouse and i got absolutely joyous when Peter could do his investigations through the ideas he had through your blog. It’s not at all simplistic to simply possibly be freely giving methods which the others may have been making money from. Therefore we already know we have got the website owner to give thanks to for this. Most of the explanations you made, the straightforward web site menu, the friendships you can make it possible to foster – it is many astonishing, and it’s assisting our son in addition to the family reckon that that idea is fun, and that’s highly indispensable. Thanks for the whole thing!

axciumdogspa.com

It’s awesome to pay a visit this web page and reading the views of all mates regarding this paragraph, while I am also zealous of getting knowledge.

https://www.leefriendstreeservice.com

Admiring the time and effort you put into your site and in depth
information you provide. It’s good to come across a blog every once in a while that isn’t the
same out of date rehashed information. Excellent read!
I’ve bookmarked your site and I’m including your RSS feeds to
my Google account.

قالب استضافة ووردبريس

Wow, superb blog layout! How long have you been blogging for?
you made blogging look easy. The overall look of your site is fantastic, let alone
the content! https://pbase.com/topics/reddycastillo1/benefits_associated_with_usi

satta matka

Very nice post. I just stumbled upon your blog and wished to say that I have truly enjoyed browsing your blog posts.
In any case I’ll be subscribing to your rss feed and I hope you write again very soon!

More about the author

Hey outstanding website! Does running a blog like this require a great deal of work?

I have absolutely no expertise in computer programming however
I was hoping to start my own blog in the near future.
Anyways, if you have any suggestions or techniques
for new blog owners please share. I understand this is off topic
nevertheless I simply had to ask. Cheers!

Geraldine

I really like what you guys are up too. This type of
clever work and reporting! Keep up the excellent works guys I’ve included you guys to blogroll.

Homepage

Hey There. I found your blog the use of msn. That is a very smartly written article.
I’ll make sure to bookmark it and come back to learn extra of your helpful information. Thanks for the post.
I’ll certainly return.

Johnna Gronewald

I could not refrain from commenting. Exceptionally well written!

https://www.google.gy/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://getdentalimplantsnearme.com

xxx

Hmm it looks like your blog ate my first comment (it was super long) so I guess I’ll
just sum it up what I had written and say, I’m thoroughly enjoying your blog.
I too am an aspiring blog blogger but I’m still new to everything.
Do you have any recommendations for novice blog writers?
I’d genuinely appreciate it.

Ta Skowyra

An intriguing discussion is worth comment. I do believe that you need to write more about this subject matter, it may not be a taboo matter but usually folks don’t talk about these topics. To the next! All the best!!

tasim ke behan ke chudai ke kahaniya

Pretty section of content. I just stumbled upon your site and in accession capital to assert that I get actually enjoyed
account your blog posts. Anyway I will be subscribing to your augment and
even I achievement you access consistently fast.

Harrison Lynds

An intriguing discussion is definitely worth comment. I believe that you need to publish more on this subject, it may not be a taboo subject but usually people do not discuss these subjects. To the next! Cheers!!

Rosalind Geibel

Good post! We are linking to this particularly great content on our site. Keep up the good writing.

Margaret Demchak

Hi, There’s no doubt that your site might be having browser compatibility issues. When I take a look at your site in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Other than that, wonderful website!

Maria Sias

Wonderful post! We will be linking to this great article on our site. Keep up the good writing.

chor satta

Hey! This is kind of off topic but I need some
advice from an established blog. Is it tough to set up your own blog?
I’m not very techincal but I can figure things out pretty quick.
I’m thinking about setting up my own but I’m not sure where to start.
Do you have any points or suggestions? Thanks

Leanne Allenbrand

I really like looking through a post that will make people think. Also, many thanks for allowing for me to comment!

Eryn Souders

Right here is the right website for anybody who really wants to understand this topic. You realize a whole lot its almost hard to argue with you (not that I actually would want to…HaHa). You certainly put a brand new spin on a subject which has been discussed for years. Excellent stuff, just excellent!

Sharan Hyles

I blog quite often and I really appreciate your content. Your article has truly peaked my interest. I am going to bookmark your blog and keep checking for new details about once a week. I opted in for your RSS feed too.

Angel Orme

I could not refrain from commenting. Perfectly written!

Wilburn Betran

You ought to be a part of a contest for one of the finest blogs online. I am going to highly recommend this blog!

Peggy Cowher

I have observed that car insurance companies know the cars and trucks which are at risk from accidents and various risks. Additionally, these people know what type of cars are given to higher risk and also the higher risk they have got the higher the premium charge. Understanding the simple basics of car insurance will allow you to choose the right kind of insurance policy that can take care of your requirements in case you become involved in an accident. Thanks for sharing the ideas for your blog.

Dominick Elenbaas

This is a really good tip particularly to those fresh to the blogosphere. Short but very accurate information… Appreciate your sharing this one. A must read article!

Dwayne Tartamella

Your style is very unique in comparison to other people I have read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this blog.

Ralph Glise

Greetings, I do think your website might be having internet browser compatibility problems. Whenever I take a look at your web site in Safari, it looks fine however, when opening in IE, it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Besides that, wonderful blog!

Leave a Reply